ISO 9001 Certified
 
EVENIMENTELE
SPECIALE
Romana English
PROFINN
Mese rotunde si ateliere de lucru Targuri si expozitii Conferinte si seminarii Cauta Contact
Home » Tender Act 2008 » Concept




 

Concept


Perioada / Locatie:
Programul de informare si instruire propus va fi aplicat pentru prima jumatate a anului 2008. Planul original este de a se organiza cate o sesiune in cele 4 mari regiuni istorice Muntenia si Dobrogea, Moldova, Transilvania si Banat.
  
Mod de desfasurare:
Conceptual, atelierul de lucru se va desfasura pe durata a 2 zile, cu participarea echipelor institutiilor administratiei centrale si locale implicate in elaborarea si reglementarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publica.
 
Echipa multidisciplinara, asigurata de catre organizatori de la nivelul tuturor institutiilor centrale si locale, este intregita prin cooptarea unor experti internationali si locali, formatori acreditati si evaluatori avand o expertiza relevanta in mangementul proiectelor mari de investitii, dar si cu experienta practica in lucrul cu autoritatile publice implicate in derularea procedurilor de achizitie publica.
 
Obiective: 
1.       Asimilarea ultimelor acte legislative in domeniul achizitiilor publice in Romania
2.       Intelegerea procesului achizitiilor publice, etapelor si procedurilor, inclusiv a riscurilor si cailor de diminuare/evitare a acestora
3.       Intelegerea rolului achizitiilor publice in proiectele finantate din fonduri de pre-aderare si structurale: planificarea activitatilor, bugetului si determinarea realista si duratei activitatilor de proiect in contextul legislatiei privind achizitiile publice
4.       Formularea documentatiei de atribuire, a clarificarilor, organizarea vizitelor pe teren, daca este cazul, deschiderea ofertelor, intocmirea raportului de evaluare, solutionarea contestatiilor
5.       Prezentare de spete, exemple de buna practica, studii de caz din domeniul achizitiilor publice
6.       Prezentarea unor mostre de caiete de sarcini si documentatii de atribuire pe activitati relevante din cadrul proiectelor (servicii financiare si de supervizare lucrari, lucrari de constructii-montaj, achizitii de echipamente, etc)
7.       Dezvoltarea comunicarii institutionale - interfata intre ofertanti si autoritatea contractanta
8.       Asumarea managementul procedurilor si monitorizarea responsabilitatilor
 
Invitati si speakeri:
Vor fi prezenti la eveniment invitati din cadrul departamentelor speciale ale Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, Ministerului Economiei si Finantelor, Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, ANRMAP, Agentiilor de Dezvoltare Regionala, Agentiilor Regionale si Locale de Protectia Mediului, Institutiilor Financiar - Bancare, experti si consultanti.
 
Grup tinta/participanti:

Participantii la atelierele de lucru vor fi reprezentati din cadrul Autoritatilor publice centrale si locale - Presedinti si Vice Presedinti ai Consiliilor Judetene, Primari, Vice Primari, Secretari, Directori Economici, Consilieri si Experti de Integrare Europeana, Specialisti in achizitii din Municipii, Orase si Comune, Consultanti.  Alaturi de reprezentatii APL sunt invitati reprezentanti ai organizatiilor sectorului public si privat, ai agentiilor si institutiilor guvernamentale si neguvernamentale si reprezentantii mass media.

De asemenea, este de apreciat prezenta personalului direct implicat in pregatirea si implementarea procedurilor de achizitii publice cerute de proiectele de investitii, in vederea asigurarii transferului de cunostinte atat la nivel politic-decizional cat si catre nivelul tehnic si operational.

 
Rezultate garantate:
Participantii la atelierele de lucru vor dobandi cunostinte solide, deprinderi in vederea:
1.       aplicarii mai bune a principiilor din legislatia nationala in domeniul achizitiilor publice
2.       planificarii si implementarii corecte a achizitiilor publice, prin evitarea capcanelor legislative
3.       utilizarea corecta a sistemului electronic de achizitie pulbica
4.       efectuarii decontarilor financiare la termen, in cadrul proiectelor de investitie
5.       implementarii eficiente a proiectelor, prin respectarea legislatiei nationale in domeniul achizitiilor si deopotriva a constrangerilor finantatorilor;
6.       realizarii unei platforme de discutii si comunicare intre reprezentantii organziatiilor sectorului public si privat, ai agentiilor si institutiilor guvernamentale si neguvernamentale - viitori beneficiari ai fondurilor structurale
 

 

Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!