ISO 9001 Certified
 
EVENIMENTELE
SPECIALE
Romana English
PROFINN
Mese rotunde si ateliere de lucru Targuri si expozitii Conferinte si seminarii Cauta Contact
Home » Stiri » Turismul romanesc - intre potentialul local si sansa fondurilor europene


 

Turismul romanesc - intre potentialul local si sansa fondurilor europene


(22.04.2008)

Romania are un potential turistic urias, insuficient exploatat. Din punct de vedere turistic, Romania a ramas insa in urma statelor invecinate, precum Ungaria sau Bulgaria. Aceasta chiar daca turismul a fost declarat de catre Guvern un sector prioritar. Totusi, perspectivele sunt imbucuratoare, turismul romanesc avand mari sanse sa devina competitiv. Potrivit unui raport al Consiliului Mondial al Turismului si Calatoriilor (WTTC), din punct de vedere al perspectivelor de crestere a industriei turismului si calatoriilor, Romania ocupa locul sapte din cele 176 de tari analizate.

Contributia industriei romanesti a turismului si calatoriilor in PIB clasa Romania pe locul sapte in lume, in 2007, se arata in raportul WTTC. Contributia la PIB al Romaniei a industriei turismului si calatoriilor a fost de 2,1% in 2007, ceea ce inseamna 7,9 miliarde lei. Pana in 2017, va creste in termeni nominali la 2,9% din PIB (22,5 miliarde lei). Cererea totala pentru servicii romanesti de turism a generat 27,7 miliarde lei in 2007 si va creste anual, in medie, cu 7,7% pana in 2017. Ritmul de crestere este  superior celui mondial. Romania ocupa locul 58 in lume dupa marimea absoluta a industriei turismului si calatoriilor si se claseaza pe locul 157 din 176 de tari, dupa criteriul contributiei relative a turismului la economia nationala, se mai arata in raportul WTTC.

Raportul Consiliului Mondial al Turismului si Calatoriilor (WTTC) considera ca starea proasta a drumurilor reprezinta cel mai mare impediment in calea dezvoltarii turismului romanesc, in conditiile in care majoritatea vizitatorilor straini sosesc in Romania pe cale terestra. Din cauza infrastructurii deficitare, Romania este clasata pe locul 76 in topul mondial al competitivitatii in turism, intre Azerbaidjan si El Salvador, potrivit unui studiu al World Economic Forum.

Romania trebuie sa stie cum sa-i atraga pe cei aproximativ 1,5 miliarde de europeni sa o viziteze, a declarat in 2007 presedintele Patronatelor Agentiilor de Turism si tour-operatorilor din Uniunea Europeana (ECTAA), Jan Van Steen. Potrivit acestuia, va mai dura cativa ani pana cetatenii Uniunii Europene vor invata sa vina in tara noastra, in conditiile in care Spania, Turcia si Grecia sunt destinatii traditionale pentru ei. In plus, in Romania raportul calitate/pret este de multe ori necorespunzator, fapt care alunga potentialii turisti. Sibiul este unul din punctele de plecare pentru promovarea externa. Orasul care in 2007 a fost "Capitala Culturala Europeana reprezinta un prim pas in acest sens", considera Van Steen. Acesta sustinea ca pe piata europeana exista o tendinta spre trecerea de la pachete turistice standard la vacante personalizate. De aceea, Romania ar trebui sa se incadreze in aceasta evolutie, promovand mai multe tipuri de turism, de la cel cultural, la cel de aventura.

Sursa: Euractiv

 

Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!