ISO 9001 Certified
 
EVENIMENTELE
SPECIALE
Romana English
PROFINN
Mese rotunde si ateliere de lucru Targuri si expozitii Conferinte si seminarii Cauta Contact
Home » Stiri » Oraşele şi caută branduri aducătoare de bani


 

Oraşele şi caută branduri aducătoare de bani


(21.11.2007)

Initiativa Deşi pare mai degrabă un moft decât o idee care ar putea genera rezultate palpabile, brandingul de oraş e luat în calcul, cel puţin la nivel declarativ, de mai multe administraţii locale.

Marile oraşe, ca şi localităţi devenite repere turistice, lucrează mai mult pentru îmbunătăţirea imaginii proprii, dar unele, precum Iaşiul, se gândesc serios să lanseze un program de branding municipal. „Rolul primordial al unui brand de oraş este să-l plaseze pe o anumită hartă, în funcţie de potenţialul de succes evaluat iniţial, cât şi de a crea şi menţine o percepţie pozitivă. Poate să fie un brand cultural, economic, universitar, tradiţional, arhitectural“, spune Bogdan Brânzaş, CEO al agenţiei Branzas Design. Un brand puternic de oraş produce, în mod efectiv, bani. Nu este vorba doar de o imagine favorabilă, ci şi de crearea unui mediu de viaţă mai bun, de diminuarea migraţiei forţei de muncă, de dinamizarea climatului educaţional şi cultural şi chiar de un avantaj competitiv faţă de alte localităţi. Pentru un astfel de proiect „este nevoie de consultanţi de brand care să ajute în conceptualizarea unui program de branding de oraş“, spune Aneta Bogdan, managing partner al agenţiei Brandient. „Problema este că oraşele sunt conduse de administraţiile locale, legate de puterea politică şi de interesele câteodată ascunse ale acesteia; acest lucru face aproape imposibilă aplicarea unui program pe o durată de 10-15 ani şi care să pună la un loc afaceriştii în construcţii, artiştii, studenţii, politicienii, bancherii etc“.

Cel mai substanţial proiect deja anunţat este cel al municipalităţii Iaşiului, care va aloca în acest sens un milion de euro pentru următorii patru ani. El este parte dintr-o strategie economico-socială, elaborată de compania olandeză Haute Europe. De program se ocupă în prezent o asociaţie, formată din autorităţile locale (Primărie, Prefectură, Consiliul Judeţean), comunitatea de afaceri şi agenţii de comunicare.

Sursa: Capital

 

Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!